Son Dakika Haberleri

"SON DAKİKA" Sigara, astım'ı olumsuz etkiliyor

Sigara kullanımı yada dumanına maruz kalma, astımlılarda akciğer fonksiyonlarında bozulmanın şiddetlenmesine, astım belirtilerinin ve hastalığın ağırlaşmasına yol açmaktadır. Sigara içilmesi astım tedavisinde kullanılan ilaçların etkinliğini de azaltır. Çocukluk çağında sigara dumanına maruz kalan çocuklarda astım benzeri belirtiler, hışırtılı solunum, enfeksiyonlara eğilimin artması gibi olumsuzluklara yol açmaktadır.

 Ayrıca,önemli bir konu astım hastaları sadece sigara içerek değil, yanlarında sigara içildiğinde de sigaranın bu zararlı etkilerine maruz kalırlar.Kapalı alanlarda sigara yasağının önemli sebeplerinden biri astım hastalarını bu zararlı etkilerden korumaktır.

Toplumdaki 20 kişiden birinin astımlı olduğunu düşünürseniz bir restoranda en azından 1-2 kişinin astımlı olma ihtimali çok yüksektir.

Hiç yorum yok

Lütfen bir yorum yapın